Fashion Shoot “Botanic” // Backstage

20:56


Afgelopen maandag had ik een hele leuke fotoshoot in de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. Luttelgeest? Tja, het is schijnbaar een dorpje ergens in het Friese niemandsland, waar bussen kennelijk maar twee keer per uur rijden en treinen nog minder, waardoor ik dus vanaf Hoogeveen net zolang onderweg was als de rest van het team… die allemaal uit Amsterdam kwamen. Maar toen we er eenmaal waren was het dubbel en dwars de reistijd waard: de locatie was simpelweg prachtig, we kregen een eigen omkleed/make-up ruimte toebedeeld, én we zaten heerlijk droog en warm tijdens de harde storm die buiten waaide. Ben jij benieuwd hoe het eraan toegaat tijdens een fashion shoot, wat voor looks we vastgelegd hebben, en hoe de locatie eruit zag? In deze blog geef ik je een kijkje achter de schermen!

We kregen dus van de Orchideeënhoeve een sleutel van een soort vergaderruimte waar we lekker onze gang konden gaan. De tafels stonden in een mum van tijd vol met make-up, kleding, sieraden en natuurlijk mijn trademark Coca-Cola flesje. Voordat we aan de visagie begonnen liepen we een rondje door de eerste vier tuinen van de Orchideeënhoeve, waaronder de vlindertuin en de Lori kooi. We kregen meteen al het wilde idee om de vogels en vlinders op Emma’s hoofd te laten zitten, maar helaas hadden de dieren daar minder zin in! Nadat we een paar mooie plekjes geïdentificeerd hadden en een beeld hadden van de mogelijkheden die de locatie ons te bieden had, gingen we terug naar ons hokje. Nabila en Emma begonnen aan de make-up en Jessica en ik haalden ondertussen een bosje orchideeën om in Emma’s haar te steken.





Na nog een kopje koffie en een croissantje gingen we met de eerste look de tuinen in. Emma had een prachtige oud-roze jurk aan met gouden glitters, bloemen in haar haar en mijn meest favoriete ooglook ooit! De tweede look was compleet anders: Jessica matchte een knalgele top met een fel rode rok en het stond werkelijk waar prachtig bij elkaar. Dit is dus waarom je een stylist nodig hebt tijdens een fotoshoot! Nabila veranderde de make-up in een wat meer neutrale ooglook en een knallende lip.
Voor de derde look werden de ogen wat zwaarder aangezet en kreeg Emma een prachtig zwart jurkje aan. De laatste look hebben we heel snel in elkaar gezet: het “wafel” haar van de vorige twee looks deden we in een strakke staart en in plaats van de felle rode lip gingen we voor een roze nude tint. Het zwarte jurkje werd ingeruild voor een oud-roze model met panterprint en knallende zilveren hakken. Tegen de tijd dat we klaar waren was het al bijna donker buiten en waren we allemaal vrij uitgeput van deze lange dag.








Ik kan niet wachten om te beginnen met het bewerken van de foto’s! Hopelijk vind ik snel een paar vrije uurtjes in deze drukke scriptie-deadline-stress periode :) Ik hoop dat je het leuk vond om een kijkje achter de schermen te nemen! Ben jij ook zo benieuwd naar de resultaten? :D

Model: Emma Zandberg
Visagie en hairstyling: Nabila Leo
Styling: Jessica Laarman

Fotografie: Kim Sieders

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat leuk om te lezen en te zien, hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Ik ben benieuwd naar je foto's van die dag :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe