Uitwaaien in Scheveningen

21:27


Afgelopen donderdag besloot ik temidden van alle hectiek even een dagje vrij te nemen. ‘s Ochtends vroeg stapte ik op de trein en nog voor de zon opkwam was ik al bijna halverwege. Terwijl ik nog druk essays aan het typen was in de trein reisde ik af naar Den Haag, waar ik een tram nam richting Scheveningen. Het was half elf toen ik de zee zag, en meteen voelde ik alle studiestress wegzakken. Alles voelt zo nietig en klein in vergelijking met de grootsheid van de zee.
Ik had mijn handdoekje mee, een appeltje en wat broodjes. Het was heerlijk weer, vooral toen het zonnetje zich ook nog eens liet zien. Ik was nog nooit eerder in Scheveningen geweest, dus ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Het enige wat ik gehoord had was dat het er altijd stervensdruk was. Behalve in de winter, kennelijk. Want ook al was het zo lekker aan het strand dat ik mijn winterjas liever kwijt dan rijk was, was er bijna niemand op het strand. Dat vond ik niet erg, zo kon ik lekker fotograferen en struinen naar hartelust zonder over mensen te struikelen of te hoeven vechten om dat perfecte plaatje.








Ik liep in Scheveningen ook de pier op en af, zowel van binnen als van buiten. En wauw, wat is dat leuk geworden! Niet dat ik enig idee heb hoe het er vroeger uitzag, maar ik weet wel dat de “Foodboulevard” nu heel leuk en hip is. Van binnen is het een waar hipsterparadijs met ambachtelijke voedselkraampjes die net strandtentjes zijn en leuke kledingwinkeltjes. ‘Bovendeks’ heb je een prachtig uitzicht over de boulevard van Scheveningen, het strand en de zee. Ook kun je hier allerlei activiteiten doen, zoals bungeejumpen en een rondje in het reuzenrad gaan. Dat laatste heb ik dus ook gedaan! Helaas zijn de foto’s niet zo mooi geworden door de donker getinte (en vieze!) ramen, maar het uitzicht was prachtig. Ik was als een van de enigsten en had een heel karretje (?) voor mezelf. Ik heb geen idee hoeveel rondjes ik wel niet gedaan heb, haha, dus het is echt wel dat tientje waard. Vanaf het reuzenrad krijg je een prachtig uitzicht op de skyline van Scheveningen, de zee en de ‘duintjes’.








Na ongeveer drie uurtjes door Scheveningen te hebben gestruind hervatte ik mijn reis en stapte ik op een bus naar Kijkduin. Het strand van Kijkduin was precies zoals de stranden waar ik in mijn jeugd altijd naartoe ging. Met een klein beetje horeca, een heuveltje om te beklimmen, veel bankjes en mooie duinen. Hier had ik afgesproken met Lin om spontaan een fotoshootje te doen. Ik ben echt al jaaaren met Lin aan het praten via Facebook en het leek alsof we elkaar ook al jaren kenden, ook al was dit dus de eerste keer dat ik haar ‘in het echt’ zag! Dat was dus super gezellig en de resultaten zijn ZO MOOI geworden, al zeg ik het zelf, haha. Die zie je dus snel op mijn blogje verschijnen!

Helaas verdween de zon vlak voor zonsondergang achter een dikke wolk, maar verder heb ik echt de perfecte uitwaai-dag gehad. Ik was er ook best wel aan toe, om er eventjes helemaal uit te zijn. Gelukkig heb ik het nooit zo gehad met het taboe dat op alleen ergens naartoe gaan rust. Ik ga gerust alleen naar de film, alleen in een café zitten of alleen een dagje naar Scheveningen. Als ik dat graag wil doen, waarom zou ik mij dan laten tegenhouden door het feit dat het ‘niet heurt’ (wie dat ook maar bedacht mag hebben, haha). Nu kan ik me weer met frisse (tegen)zin op mijn scriptie storten, hoezee!

Ga jij er wel eens alleen op uit? Wat vind je dan leuk om te doen? Laat het me weten!









You Might Also Like

1 reacties

  1. Prachtige foto's! Ik was jaren geleden toen ik nog heel jong was ooit in Scheveningen... Tijd om nog eens terug te gaan

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe