Kerst // DIY Cadeautjes!

20:30


Nog maar tien nachtjes slapen en dan is het kerst! Bij ons begint het feest al op kerstavond, met een lekkere borrel en de nodige cadeautjes. Dit jaar hebben we lootjes getrokken en natuurlijk weet iedereen al wie wie heeft. Maar omdat ik heel erg van kerst houd wilde ik graag nog wat extra’s doen. Het mocht niet teveel geld kosten, want ik blijf nog altijd een arme student, en dus koos ik voor twee hele leuke Do-It-Yourself cadeautjes. De kleinigheidjes staan natuurlijk helemaal in het teken van kerst. En of je ze nu maakt voor je broertje, opa, tante, beste vriendin, moeder of een vage kennis: iedereen zal deze leuke hebbedingetjes waarderen!

Thee-kerstboom
Na weer eens een uur verdwaald te zijn geweest in de wondere wereld der Pinterest kwam ik uiteindelijk deze twee leuke ideetjes tegen. De ‘thee’-kerstboom is een ontzettend lieve manier om een simpel cadeautje in een kerstachtig jasje te steken. Het idee is heel simpel: je gebruikt een wc-rol als ‘stam’, theezakjes als ‘takken’ en met doorzichtig tape houd je alles samen. Je begint met de onderste laag. Zorg dat er genoeg ruimte overblijft zodat je nog een beetje van de ‘stam’ ziet. Plak een lang stuk plakband horizontaal aan de bovenkant van het theezakje en bevestig dit vervolgens aan de ‘stam’. Doordat de wc-rol natuurlijk een ronde vorm heeft, moet je de theezakjes als het ware dwingen om dezelfde bolling te maken.



Vooral met de eerste lagen kan dit je wel wat plakband kosten! Als je de eerste laag vast hebt werk je verder naar boven, en wanneer je boven de ‘stam’ uitkomt begin je met het ‘inkorten’ naar de punt toe. Voor een extra kerstachtige sfeer heb ik er voor gekozen om groene (“Green Tea Cranberry” Pickwick €1,25) en rode lagen (“Winterglow” Pickwick €1,25) af te wisselen. Eventueel kun je de boom afmaken door een kerstkransje in de vorm van een ster aan een klein sateprikkertje te steken en deze door de punt te laten vallen. Tada: een thee-kerstboom die elke theeliefhebber zal waarderen!

Ik combineerde de thee-kerstboom met een theeglas (Action €0,99) en wikkelde alles in cellofaan papier. Met een mooie strik erom staat dit hartstikke leuk onder de kerstboom! In totaal ben ik dus ongeveer €3,50 kwijt geweest én heb ik nog wat thee over om zelf van te genieten.



Chocolademelk in glas of kerstbal
Ook deze Do-It-Yourself ademt Pinterest. Het heeft alles wat een #authentic cadeautje hoort te hebben: een schattig glazen potje, gelaagde ingrediënten en een mooie strik. Deze glazen potjes (€0,79 p.s.) vulde ik met drie eetlepels chocolademelk poeder (€1,89), hagelslag (€0,65) en mini marshmallows (€1,25). En dat was het eigenlijk wel. Ontzettend simpel, maar erg leuk om te geven (en om te krijgen, natuurlijk, daarom maakte ik er ook een voor mezelf!). Hetzelfde deed ik met een plastic kerstbal (Action €0,99), wat een extra kerst-sfeertje aan het geheel heeft!




Ik hoop dat je een lekkere dosis inspiratie hebt gekregen van deze blogpost! Welk cadeautje lijkt jou leuk om te krijgen? Of ben je van plan om zelf ook zo’n leuke DIY te gaan maken? Laat het me weten in de comments!






You Might Also Like

0 reacties

Subscribe